Grapefrukt

Har köpt hem grapefrukt som ska vara nyttigt och viktminskande.
Sänker kolestrolvärdet, dödar bakterier, skyddar mot cancer och fortläker magsår.
Och kanske förebygger benskörhet och diabetes.

Nu ska jag äta en frukt om dagen som rekommenderas. Och det är faktiskt  rätt gott.

Jag ska erkänna att jag har syndat med att äta lite godis idag faktiskt. Blev så sugen.
Men så är det vissa tidpunkter i månaden som det är allra svårast när det gäller gott.
Jag har varit jätte trött hela dagen. Till och med sovit middag. Blää gillar inte när jag är så här.
Nu märks det att man går mot kärring hållet.
Gunnar och Elin är och ser på fotboll. Skönt att vara hemma själva.

Tjingeling alla vänner vi hörs igen

Kommentarer
Postat av: Emelie

Bra kämpat tycker jag!...bara viljan finns där så går de...men de är drygt att de ibalnd tar så lång tid innan man märker skillnad. Ett tips är att dricka ett glas lite innan man ska äta middag..då drar magsäcken ihop sig lite så bli man inte lika hungrig :)

2009-05-01 @ 04:54:28
URL: http://emeliea.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0