Kräftor

I lördags var vi på kräftskiva. Vi åt Svenska hemma kokta kräftor. Min bror har fångat dem i sin sjö.
Det är verkligen stor skillnad. Dessa var super goda och lättskalade. Inte som de turkiska som det kan va pansar plåt man ska bryta sig igenom. Vi hade jätte trevligt. Tack M. :-) Det va superbt mumsigt.

I morgon har jag lovat att ut med Elin och shoppa kläder. Hon har vuxet så i sommar att hon inte har byxor som passar.
Hoppas att Johanna vill följa med för jag har lovat va med henne oxå. Vi har jobbat mycket så där har inte varit tillfälle att vi skulle träffas. Vi måste passa på när vi kan. Vi klarar oss inte utan varann.

Idag har pågen min och hans käresta varit här och fått middag. Kokt falukorv med persiljesås och potatis. Vi bara älskar den rätten allihop.

Imorgon ska jag också försöka hinna med att plocka björnbär. Har hittat ett ställe där det är stora fina. Tror dom är mogna nu. Gott till vaniljglass. Tar detta på morgonpromenaden med Smilla.


Nä, nu kallar sängen så god natt på er. 
Tjingeling

Kommentarer
Postat av: Johanna

Åhh jag vill osse ha den maten ju.... åhhh... så gott så gott.... :D tack för idag älskade mammi

2009-08-25 @ 19:47:54
URL: http://sandgrenj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0