Lämnat Elin



Idag har vi lämnat Elin på sitt efterlängtade ridläger.

Med lite svårigheter att hitta rätt väg den sista biten som mest likna en cykel väg kom vi äntligen fram.
Hästarna gick runt lösa på gården och var jätte snälla. 15 ungar ska vara där till lördag. Elin och hennes kompis blev tilldelade att sova i en gammal husvagn som stod på enbart fälg, (punka). Dom börja genast bädda och ta fram sina ficklampor. Hoppas de inte blir rädda för detta ställe ligger mitt i skogen och det blir beck mörkt om natten. Men de var så nöjda med detta boende. Dom kommer få så himla kul tror jag. Det är en sådan fin natur med många ridstigar runt omkring.
Med pussar och kramar så fick vi lämna töserna. Ska bli kul och höra hur de haft det sen på Lördag.

Och villket strålande väder vi har fått. Synd man jobbar och inte får glädje av detta själva. Men det är ju som vanligt.
Idag hann man ju inte med att fånga många strålar. Men härligt för ridtjejerna.

Nu ikväll så träna jag med Smilla ute på fältet. Vi ska ju börja unghunds kursen på Onsdag. Undra om man någon gång får pli på denna hunnabracka. Hon har bara kaniner och fåglar på hjärnan. Men gud hon är ju så söt det lilla livet.

Nä! Nu ska jag gå och lägga mig.
God natt på er.
Tjingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0