Pizza

När jag kom hem från jobbet igår så var dom här hemma sugna på pizza.
Vi stack till Dicks pizzeria eller Limhamns pizzeria som den heter. Har inte ätit där på ett tag men det är klart det bästa pizzan i stan som jag vet.
Annars är det gott med hemmagjord pizza också.

Jag brukar göra så här:

Jag gör en scons deg och täcker en braspanna rätt så tunt lager.
Brer krossad tomat över.
Delar och sprider ut rökt påläggsskinka. Storpack.
Lite räkor och chaminjoner kanske salami eller jalapeno.
Skivar sen vanlig ost på.

Mums så gott detta är. Och ganska enkelt och snabbt.

Pröva om ni inte har gjort det tidigare. Ett tips till middag om inget annat.

Tjingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0