Städerska

Idag har jag städat från jag steg upp tills nu.
Först torka jag golvet här hemma. Sen skulle jag bara till min mamma och ta lite fika. Hade köpt med nya frallor. Min mamma har lite svårt för att städa så det blir rent och fint. Ålder har tagit sitt på den punkten. Tyckte att det var dax för en omgång där hemma. Har tagit på alla dem ställen som hon har svårt för. Mattor åkte ut, torkat från tak till golv. Så nu är där såååååå fint och rent. Utom i köket för jag hann inte detta idag. Får se om det blir på måndag jag gör det.

Nu har ju Malmö festivalen börjat. Elin är där ikväll med en kompis. I morgon ska vi in i smeten och se om man kan hitta nått gott och äta eller om där e nån kul. Gillar igentligen inte festivalen. Kan lika bra lägga ner skiten för min del. Men Elin vill ju gärna dit.

Nu ska jag slänga mig i soffan med ett stort glas kall cola och bara slappa.
Jag känner mig så nöjd med min hjälpsamhet till min kära mor. Hon blev så glad att få hjälp.

Tjingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0