Svininfluensan!

Hur många är rädd för att få detta?

Mitt egna tipps är att man duchar varje dag. Tvättar händerna ofta. Dricker mycket vatten. Pilla inte så mycket med händerna i ansiktet. Sen att man lever som vanligt.

De som använder munskydd kan glömma att detta skyddar för inandning. Men det skyddar andra från den som använder detta. Springa omkring med handsprit är också en äklig grej tycker jag. Går lika bra med tvål och vatten. Vi måste ha en viss bakterieflora. Imunförsvaret försvagas annars tror jag.

Detta är mina ideer på hur jag tycker.

Vaccinspruta?????? Om inte alla kan erbjudas för de som vill så tycker jag att alla barn och ungdomar under 25 ska få iallafall. Det är ju dom som tycks drabbas hårdast.Det är nog för de lever i mer instängda miljöer som i skola bland många andra.
Om jag får ta så har jag faktiskt inte bästämt mig om jag vill. De säger att det är risk att få en förlamning av denna. Jag väntar nog om det blir risk för att fler blir drabbade så får jag kanske tänka om. Inget jag tänker rusa iväg att göra ännu.
Det lär ju ändå inte räcka till alla sägs det.

Med dessa kloka ord från mej säger jag god natt alle samman.

Kommentarer
Postat av: Johanna

jag har inte funderat så mycke på detta! Jag använder dock sån sprit på jobb för vi ta i så mycke äkligt.. men d gör jag annars oxå. Sprutam, ah jag vet inte, änsålänge är allt så himla förstorat..

2009-08-28 @ 12:18:38
URL: http://sandgrenj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0