God morgon

Har kört Elin till skolan och jag ska inte börja jobba förren kl 15:45 idag. Igår tänkte jag att jag skulle få städat men det blev att jobba lite extra i stället. Jag var på heminredning och hjälpte till med att packa upp och lägga ut varor i butiken. Jag tycker det är ganska kul.

Idag ska jag försöka få lite ordning här hemma och åka iväg och handla lite mat. Det ekar i kylskåpet.

Jag är så sugen på kokt falukorv, potatis med persiljesås. Vi prata om vanlig mat igår som är så gott och som är nyttig och inte allt för jobbig att laga. Men ändå så gör man det så sällan. Skriver in lite enkla maträtter här som jag tänker försöka handla hem till:
Kokt falukorv med persiljesås
Ärtsoppa
Fläskpannkaka
Pannbiff med lök
Köttfärslimpa
Korv och potatismos (hemlagad)
Rotmos med fläskkorv
Ugns fisk med purjulök och tomat

Nu får jag sätta fart så jag hinner känner jag.

Tjingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0