Vanlig dag

Ledig idag och jag håller på att tvätta. Skönt att ha tvättmaskinerna i lägenheten. Det luktar så gott. Så det känns som man måste städa lite också som vanligt. Sen ska jag faktiskt hänga upp de nya gardinerna i sovrummet och se om detta blir bra eller jag ska skänka dem till Fredrik. Han har ju inga.

Ikväll ska jag köra Elin och hennes kompis till ridningen. Jag har inte varit med på länge så det ska bli kul. Ska ta med kamreran om jag nu kommer ihåg den. Brukar glömma den. Kan sen lägga till bild här.

Var förresten på föräldramöte igår. Elin ska ju börja på Linneskolan nu i 6:an. Rektorn var där och berätta om skolan. Det mesta verkar Ok. Men dock är det problem med Kroksbäcksbarnen som går där. Där uppstår rätt mycket konflikter och bråk-slagsmål-hot mm på skolan. Tyvärr får jag säga att det är stora uppoffringar våra barn måste göra för att barn med annan kultur ska fungera i vårt samhälle och skola tillsammans med oss. Intregration tror jag tar århundranden eller om det någonsin lyckas. För vem ska ge upp mest???
Men Elin ser positivt på detta och jag försöker inte påverka eller ge henne min bild av skolans vardag. Vi får se hur det går. Tjejerna har det lättare än vad killarna har det på skolan.

Nä! nu får jag fortsätta min tvätt och städning.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0