Var är solen?

Solen lyser med sin frånvaro.

Elin och Gunnar har kört för att plocka jordgubbar.
Jag kände att jag behövde lite tid för mig själva så jag ville inte följa med.

Tidigt i morse åkte min påg och hans flickvän till Turki burki. Hoppas de får en härlig semester där.
Jag vill också åka på semester. Snyft snyft.........
Jag hade räknat med att vi skulle ha fint väder så man kunde ligga och ha det bra på stranden.
Har ett jätte fint tält så man hade kunnat åka till ett mysigt badställe om det inte blåst så förbannat.
En vecka har gått. Nu är det två veckor kvar och jag börjar få ångest.

Fruntimmersveckan är ju den veckan det är marknadsvecka. Vi ska gå på Sjöbo marknad som alltid vi gör. Jag älskar gå och dra i all skit de har i alla stånd. Hittar alltid nått bra att ha. Jag har nästan i alla år varit på sjöbo marknad sen jag var liten. Tråkigt är att inte häst marknaden är mer. Det var kul att lyssna till alla roliga hästaffärer som gjordes upp. Men allt sådant är utdött nu för tiden. När vi var barn så var vi alltid där vid fyra-fem på morgonen då det mesta skedde som var så kul. Min pappa köpte min första häst Gerry där när jag var 10 år. Fy villken glädje.........

Elin fyller 11 år på Onsdag. Hon längtar ju så klart. Trisst bara att inte så många kommer på kalas. De flesta är på semester. Vi får se vad vi kan hitta på till lilla stumpan. Hemligt!!!!!!!!!

Nu ska jag äta frukost och dricka en kopp te. Slänga mig i soffan med en bok tror jag det får bli.
Tjingeling

Kommentarer
Postat av: Johanna

hade oxå velat gå på hästmarknad... så mysigt

2009-07-12 @ 16:07:23
URL: http://sandgrenj.blogg.se/
Postat av: Anonym

tur hästmarknaden är över så de stackars djuren slipper stå där och plågas av de hemska gubbarna som totalt sket i dem.

2009-07-15 @ 08:18:13
Postat av: Gunnel

Till Anonym !

Du har så rätt så. Men det var en upplevelse också och jag fick min först häst där. Vill tillägga att vi ungar såg till att de skulle ha vatten och hö annars gick vi till de som ansvara för marknaden och då blev det andra bullar. Men visst hade många hästar det jobbigt där, och tyvärr många hade missär hos hästhandlarna hemma med.// Gunnel

2009-07-18 @ 16:22:29
URL: http://jepson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0