Nytt bröd

Sitter nu och vräker i mig nytt bröd med ost. Gott Gott !
Väntar på att socker kakan med äpple som står i ugnen ska blir klar.

Jag har ju varit ledig några dagar nu. Skönt men inte så händelse rik.
 
I fredags var jag och Johanna och shoppa i lödde. Jag köpte en kjol och en tröja. Men jag hitta inget mer som jag ville ha. Och jag blir så jädrans trött efter bara något tag. Då orkar jag knappt gå och glo bara. Men längtar ändå efter att gå och shoppa igen efter någon dag.

I lördags städa jag här hemma och här blev mycket fint. Elin sovit hos kompis, Gunnar gjorde annat (har glömt). Vi såg sen på kvällen melodifestivalen så klart. jag gilla Star pilots, bäst. Om det är vad låten hette eller gruppen vet jag inte. Jag gillar inte Opera men jag tror att den kommer kunna gå hem ute i europa om den går vidare.

I söndags hade Elin loppis på sin skola. Svin kallt för det var utomhus. Men de fick ju trotts kylan i lite pengar till deras klass resa. De ska åka till Ven. På kvällen såg vi Herre på täppan som blivet mitt favvo program för tillfället.

Idag Måndag har hantverkare varit här hemma och fixat med lite utav vart som varit fel. Ikväll kommer Elins lilla kusin hit. Ska bli spännade och träffa den lilla krabaten. Johanna, Fredrik och Alexandra kommer också.

Nu är kakan klar och får sluta för denna gång.

Tjingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0