Astma

Då var det måndag och man har en ledig dag.

Har varit hos läkarn med Elin för hennes lånvariga hosta och sin täppta näsa.
Vi trodde hon var allergisk mot kvalster eller nått. Men tydligen så är hon trång/svullen i andningsgångarna så läkarn tror mer på astma än allergi. Nu har hon fått utskrivet tabletter som hon ska ta en till natten och som ska vara hela dagen. detta ska hon pröva i ca 14 dagar. Hjälper detta ska hon även ta spray vad det nu var för nått.
Men nu hoppas jag hon får bättre sömn och hostan försvinner. Tar på krafterna när man inte kan andas ordentligt.

Jag vill beröma mig lite själv för jag har slutat bita på mina naglar. Äkligt eller hur? Men en jäkla ful ovana. Inte så lätt detta, men nu har dom faktiskt blivet rätt fina men inte så långa än. Skulle va roligt om man kan ha lite nagellack. Handen blir så mycket finare. -Gunnel! Du är så duktig.

Nu har halva dagen gått och vad ska man göra? Tror jag skickar in en till jobbansökan idag igen. Hade varit kul om man kommit på någon anställnings intervju. Bara det är en utmaning. Och det är så spännande efter en intervju. Käns som man är lite intressant ändå. Men man ska helst vara 30-35 med en utbildning. Så man har inte mycket att komma med i sitt CV mer än att jag faktiskt är stolt över alla skriftliga referenser man samlat från först jobbet. Men det verkar inte va intressant att man har dessa.

Nu ska jag gå vidare med denna dagen.
Tjingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0